вівторок, 9 грудня 2014 р.

На допомогу батькам

Анкета «Мотиви навчальної діяльності»

Мета: виявити мотиви навчальної діяльності школяра методом анкетування.

Вік учнів: від 8 років.
Обладнання: роздруковані бланки анкет, олівці чи ручки.
Інструкція: учитель ставить перед учнями завдання: «Уважно прочитайте анкету й підкресліть ті пункти, які відповідають вашим прагненням і бажанням».

1. Навчаюсь тому, що на уроках з цього предмету мені цікаво.
2. Навчаюсь тому, що змушують батьки.
3. Навчаюсь тому, що хочу одержувати гарні оцінки.
4. Навчаюсь для того, щоб підготуватися до майбутньої професії.
5. Навчаюсь тому, що в наш час навчаються всі, неосвіченим
нині бути не можна.
6. Навчаюсь тому, що хочу завоювати авторитет серед товаришів по навчанню.
7. Навчаюсь тому, що подобається дізнаватися про нове.
8. Навчаюсь тому, що подобається вчитель з цього предмету.
9. Навчаюсь тому, що хочу уникнути поганих оцінок і неприємностей.
10. Навчаюсь тому, що хочу більше знати.
11. Навчаюсь тому, що люблю мислити, думати, міркувати.
12. Навчаюсь тому, що хочу бути в класі першим учнем.

Обробка отриманих результатів.
1. Проведіть класифікацію мотивів. Їх можна розділити на наступні групи:
а) широкі соціальні мотиви — 4, 5;
б) мотивація благополуччя — 1, 11;
в) престижна мотивація — 6, 12;
г) мотивація змісту — 7, 10;
д) мотивація пресом — 2, 9;
е) вузькі соціальні мотиви — 3, 8.

2. Виділіть провідні мотиви навчальної діяльності школяра, проведіть якісний аналіз на відповідність критеріям:
а) багатство й розмаїтість мотивів;
б) соціальна цінність мотивів;
в) присутність у структурі мотивації пізнавальних інтересів.



Джерело: Психолого-педагогічна діагностика школярів/Упоряд. О. Л. Співак. - Х.: Ранок-НТ, 2007 - 160 с. (Класний керівник).

2 коментарі:

  1. Крістіно,а як проводити якісний аналіз насоціалу цінність мотивів?

    ВідповістиВидалити
  2. Певно, Ви мали на увазі "соціальну цінність мотивів"?
    Є ефективні комплексні методики вивчення мотивів навчальної діяльності учнів, використовуючи які можна діагностувати також цінність соціальних мотивів школяра. Прикладом такого аналізу є методика Б. Пашнєва. Я викладу її у наступній статті. Щиро сподіваюсь, що вона стане вам у пригоді.

    ВідповістиВидалити